Efco TT 183 16" [31/72] Zagon включение uruchamianie

Efco ТТ183 16
103
P-Localização de comando start
GR - Τοποθεσία τσοκ
TR - Yer jigle
SLO - Lokacija starter (čoka)
RUS-UK - Рычaг место
PL - Dźwignia ssania lokalizacja
Slovenščina Pуccкий Polski
ZAGON ВКЛЮЧЕНИЕ URUCHAMIANIE
POZOR! Nikdar ne zaganjajte motorja, če ste zaradi
vzdrževanja demontirali jermenici ali sklopko. Nikdar ne
zaganjajte motorja, dokler ne montirate kraka in rezalnega
orodja. V nasprotnem primeru se sklopka lahko sname in
povzroči telesne poškodbe.
Če uporabnik ni v zadostni meri seznanjen z uporabo rezalnika,
mora pred uporabo od pristojne osebe dobiti vsa potrebna
praktična navodila. V ta namen mora delodajalec poskrbeti za
ustrezen praktičen in teoretičen pouk za svoje delavce.
VŽIG MOTORJA
Postavite stikalo za vžig (A, Sl. 33A) na položaj START. Pritisnite
na gumb (B, Sl. 33B), da se odpre dekompresijski ventil. Po prvem
vžigu se bo ventil samodejno zaprl. Svetujemo vam, da na ta gumb
pritisnete pred vsakim vžigom. Povlecite vzvod plina (C, Fig. 34)
in ga blokirajte na polovici s pritiskom na gumb (D), nato spustite
vzvod (C). Povlecite vzvod dušilca zraka (E). Rezalnik naj bo na tleh
in v stabilnem položaju. Preverite, ali se rezalna plošča prosto vrti
in ne more priti v stik z drugimi predmeti. Nikdar ne zaganjajte
rezalnika, kadar je abrazivna plošča vstavljena v notranjost reza.
Z levo roko trdno držite prednji ročaj, z desno nogo pa stopite
na spodnji del zadnjega ročaja (Sl. 35). Izvlecite zagonsko vrvico
počasi do točke upora, od tam dalje pa jo energično potegnite.
Ko motor vžge, potisnite vzvod dušilca zraka (E, Sl. 36) nazaj na
prvotni položaj. Po potrebi ponovite postopek vžiga. Ko motor
vžge, nekoliko pritisnite na vzvod plina (C, Sl. 36), da sprostite
njegovo blokado na polovici hoda in pustite motor delovati brez
obremenitve.
OPOZORILO - Za ponoven zagon toplega motorja ne
uporabljajte dušilke (čoka).
OPOZORILO - Samodejni omejilnik uporabljajte samo ob
zagonu motorja.
POZOR! Pri potezanju zagonskega ročaja si zagonske
vrvice ne ovijte okrog roke. Zagonske vrvice ne izpuščajte
sunkovito iz roke, temveč jo počasi spremljajte v začetni
položaj, da se lahko pravilno navije.
Neupoštevanje tega postopka lahko povzroči poškodbe
rok ali prstov in poškodbe zagonskega mehanizma.
ВНИМАНИЕ! Ни в коем случае не запускайте двигатель
после демонтажа шкивов и муфты сцепления для
выполнения техобслуживания. Никогда не включайте
машину перед установкой рукава и режущего узла. В
противном случае муфта сцепления может отсоединиться
и причинить серьезную травму.
Если оператор не имеет достаточных навыков работы
с бензорезом, то перед началом его эксплуатации он
должен получить от компетентных лиц все необходимые
практические указания. С этой целью работодатель обязан
разработать и осуществить специальные программы
теоретической и практической подготовки операторов.
ЗАПУСК ДВИГАТЕЛЯ
Установит выключатль зажигания (А, рис. 33А) в положни
"START". Нажмит кнопку (В, рис. 33В), дкомпрссионный клапан
откротся. Он автоматичски закротся при првом запуск. Мы
прдлагам нажимать эту кнопку прд каждым запуском. Потянит
дроссльный рычаг (C, рис. 34) и заблокируйт го в срднм
положнии, нажав кнопку (E); отпустит рычаг (C). Потянит рычаг
заслонки (E). Положит бнзорз на змлю в устойчиво положни.
Убдитсь, что диск свободно вращатся и н дотрагиватся по
инородных прдмтов. Никогда не пытайтесь запустить бензорез
в тот момент, когда абразивный диск установлен в пропил.
Крпко возьмитсь лвой рукой за прднюю ручку и поставьт
правую ногу на основани заднй ручки (рис. 35). Мдлнно
потянит шнур до тх пор, пока Вы н встртит сопротивлния, затм
сильно дрнит нсколько раз, и когда двигатль завдтся, врнит
рычаг заслонки (E, рис. 36) в исходно положни. Повторяйт,
пока двигатль н завдтся. Как только двигатль завдтся, нажмит
дроссльный курок (C, рис. 36), чтобы освободить го и позволить
двигатлю поработать на холостом ходу.
ВНИМAНИЕ: Если двигaтeль прoгрeт, нe испoльзуйтe
стaртeр для зaпускa.
ВНИМAНИЕ: Пoлoжeниe aксeлeрaтoрa "пoлугaз"
слeдуeт испoльзoвaть тoлькo в мoмeнт зaпускa
двигaтeля.
ВНИМАНИЕ! Дергая за ручку пускового шнура, не
наматывайте шнур на руку. Не допускайте, чтобы
трос возвращался на место рывком; для обеспечения
правильности его намотки дайте ему медленно
возвратиться в исходное положение, придерживая
рукой.
Несоблюдение этого требования может привести к
травме пальцев или руки, а также к повреждению
пускового механизма.
UWAGA! Nie uruchamiać nigdy silnika po zdemontowaniu
kółek pasowych i sprzęgła w celu konserwacji. Nie uruchamiać
nigdy narzędzia przed zamontowaniem ramienia i zespołu
tnącego. W przeciwnym wypadku sprzęgło mogłoby się
oderwać, powodując obrażenia.
Jeżeli operator nie posiada wystarczającej znajomości
przecinarki, przed jej użyciem musi uzyskać wszystkie
niezbędne instrukcje praktyczne. W tym celu pracodawcy
zobowiązani są do zorganizowania odpowiednich szkoleń
praktycznych dla operatorów.
URUCHOMIENIE SILNIKA
UmieÊciç w∏àcznik zap∏onu (A, Rys. 33A) na pozycji START.
Po wciÊni´ciu przycisku (B, Rys. 33B), otwiera si´ zawór
dekompresyjny. Zamknie si´ automatycznie przy pierwszym
uruchomieniu. Sugerujemy wciÊni´cie przycisku przed
ka˝dym uruchomieniem. Pociàgnàç dêwigni´ d∏awika
(C, Rys. 34) i zablokowaç do w pozycji poÊredniej naciskajàc
przycisk (D); zwolniç dêwigni´ (C). Pociàgnàç dêwigni´
ssania (E). UmieÊciç przecinark´ na pod∏o˝u w stabilnej
pozycji. Sprawdziç, czy tarcza obraca si´ swobodnie i
czy nie styka si´ z obcymi przedmiotami. Nie próbować
nigdy uruchomić przecinarki, gdy tarcza ścierna znajduje się w
nacięciu. Mocno trzymaç uchwyt lewa r´kà, a prawà stop´
po∏o˝yç na podstawie tylnego uchwytu (Rys. 35). Powoli
pociàgnàç link´ rozrusznika do oporu, a nast´pnie mocno
pociàgnàç kilka razy do momentu uruchomienia silnika,
nast´pnie ustawiç dêwigni´ ssania (E, Rys. 36) z powrotem
na pozycji poczàtkowej. Powtarzaç czynnoÊci do momentu
uruchomienia silnika. Po uruchomieniu silnika nacisnàç
spust d∏awika (C, Rys. 36), aby go zwolniç z pozycji poÊredniej i
umo˝liwiç silnikowi prac´ na ja∏owym biegu.
UWAGA - Gdy silnik jest rozgrzany nie wyciągać dêwigni
ssania.
UWAGA - Dêwignię ssania należy używać jedynie w fazie
uruchomienia zimnego silnika.
UWAGA! Podczas ciągnięcia rękojeści zapłonu należy
unikać owijania linki rozrusznika wokół dłoni. Nie
dopuszczać do gwałtownego powrotu linki, lecz trzymać
ją i powoli przywracać do pozycji wyjściowej, aby
umożliwić prawidłowe owinięcie.
Nieprzestrzeganie tej procedury może spowodować urazy
dłoni lub palców, jak również może uszkodzić mechanizm
rozruchowy.

Содержание

Скачать