Efco МZ 2050 R [27/48] Česky pуccкий polski

Efco МZ 2050 R [27/48] Česky pуccкий polski
75
Česky Pуccкий Polski
SPUŠTĚNÍ ПУCК ROZRUCH
Práce ve vysoké nadmořské výšce
Ve vysoké nadmořské výšce bude standardní směs vzduchu a paliva
příliš bohatá. Výkon se sníží a spotřeba paliva zvýší.
Výkon ve vysoké nadmořské výšce lze zlepšit zvláštní úpravou
karburátoru. Jestliže stále pracujete s motorem ve vyšší nadmořské
výšce než je 1500 m nad hladinou moře, nechte si u svého
autorizovaného prodejce provést upravu karburátoru.
I s vhodným vstřikováním karburátoru se koňské síly motoru sníží
přibližně o 3,5 % na každých 300 nadmořské výšky. Vliv nadmořské
výšky na koňské síly bude ještě větší, jestliže nebude provedena
žádná úprava karburátoru.
VAROVÁNÍ: Provoz motoru v nižší nadmořské výšce, než
na kterou je vstřikování karburátoru seřízeno, může mít
za následek snížený výkon, přehřátí, a závažné poškození
motoru způsobené nadměrně chudou směsí vzduchu a
paliva.
Záběh motoru
Motor dosáhne maximálního výkonu za 5-8 hodin provozu.
V období záběhu nenechávejte nástroj zbytečně běžet na plný plyn,
protože by se nadměrně provozně zatěžoval.
Obtížné spouštění (nebo spouštění zahlceného motoru)
Pokud motor nenaskočí ani po 10 tazích za startovací lanko, může
být zahlcený přílišným množstvím paliva. Přebytečné palivo lze
ze zahlcených motorů odstranit výše uvedeným postupem pro
startování teplého motoru. Dbejte na to, aby vypínač byl v poloze I.
Možná, že budete muset zatáhnout za startovací lanko mnohokrát
podle toho, nakolik je motor zahlcený.
Motor je zahlcený
- Nastavte vypínač Zap/Vyp na "0" (STOP).
- Vsuňte vhodný nástroj do sedla zapalovací svíčky.
- Pákou sedlo zapalovací svíčky odstraňte.
- Vyšroubujte a vysušte zapalovací svíčku.
- Otevřete úplně ovladač plynu.
- Několikrát zatáhněte za lanko, aby se spalovací komora vyčistila.
- Zapalovací svíčku vložte zpět a připojte sedlo zapalovací svíčky,
pevně ho stlačte - znovu sestavte další díly.
- Přesuňte vypínač Zap/Vyp do polohy I, startování.
- Páčku sytiče nastavte do polohy OTEVŘENO (OPEN), i když je
motor studený.
- Nyní nastartujte motor.
Работа на большой высоте
На большой высоте стандартная карбюраторная топливно-
воздушная смесь окажется слишком обогащенной. При этом
снижаются характеристики двигателя и возрастает расход
топлива.
Характеристики двигателя на большой высоте могут быть
улучшены с помощью соответствующей модификации
карбюратора. Если Вы всегда работаете на высоте, превышающей
1500 м над уровнем моря, поручите выполнение этой модификации
карбюратора обслуживающему Вас авторизованному дилеру.
Даже при выполнении соответствующей модификации
карбюратора мощность двигателя будет падать на 3,5% на
каждые 300 м увеличения высоты. При отсутствии модификации
карбюратора влияние высоты на мощность двигателя будет еще
большим.
ПРЕДОСТЕРЕЖЕНИЕ: Эксплуатация двигателя на
высоте меньшей, чем та, для которой была выполнена
модификация карбюратора, может привести к
понижению его характеристик, перегреву и серьезному
повреждению двигателя, вызванному чрезвычайно
обедненной воздушно-топливной смесью.
Обкатка двигателя
Двигатель развивает максимальную мощность после 5-8 часов
работы.
Во время обкатки не заставляйте машину работать вхолостую
с полностью открытым дросселем во избежание создания
чрезмерной нагрузки.
Проблемный запуск (или запуск залитого двигателя)
Если после 10 рывков шнура стартера двигатель не запустился,
это означает, что он может быть залит топливом. Излишки
топлива из залитого двигателя можно удалить, выполнив
вышеописанную процедуру запуска прогретого двигателя.
Убедитесь, что выключатель находится в положении I (Вкл). При
запуске может потребоваться многократное дергание за шнур
стартера, число рывков будет зависеть от того, насколько сильно
двигатель залит топливом.
Двигатель залит топливом
- Установите переключатель в положение СТОП "0" (STOP).
- Подденьте подходящий инструмент под колпак свечи
зажигания.
- Снимите колпак свечи.
- Отвинтите и снимите свечу зажигания.
- Широко откройте дроссельную заслонку.
- Несколько раз дерните за шнур стартера, чтобы очистить
камеру сгорания.
- Установите на место свечу зажигания, установите колпак
и сильно нажмите на него – затем установите на место
остальные детали.
- Установите выключатель в I - положение пуска.
- Установите рычаг воздушной заслонки в положение Открыто
(OPEN), даже если двигатель еще не прогрет.
- Теперь запустите двигатель.
Praca na dużych wysokościach
Na dużych wysokościach standardowa mieszanka powietrza z
paliwem jest zbyt bogata. Spada wydajność i zwiększa się zużycie
paliwa.
Wydajność na dużych wysokościach można poprawić poprzez
dokonanie pewnych modyfi kacji gaźnika. Jeśli silnik pracuje zawsze
na wysokościach powyżej 1500 m n.p.m., należy skontaktować się z
autoryzowanym dealerem fi rmy w celu dokonania tych modyfi kacji.
Nawet przy odpowiednim rozpylaniu paliwa przez gaźnik, moc silnika
spada o około 3,5% na każde 300 m wzrostu wysokości. Jednak, jeśli
nie dokona się modyfi kacji gaźnika, spadek mocy będzie znacznie
większy.
PRZESTROGA: Praca silnika na mniejszych wysokościach
niż te, do których przystosowany został gaźnik, może
powodować obniżenie wydajności, przegrzewanie się
i poważne uszkodzenia silnika na skutek zbyt ubogiej
mieszanki paliwa z powietrzem.
Docieranie silnika
Silnik osiąga maksymalną moc po 5–8 godzinach pracy.
W tym czasie, gdy silnik się dociera, nie należy dopuszczać do pracy
urządzenia na obrotach jałowych przy pełnym otwarciu przepustnicy
w celu uniknięcia nadmiernego obciążenia.
Trudności z rozruchem (lub uruchamianie zalanego silnika)
Jeśli silnik nie uruchomił się po 10 pociągnięciach, może być zalany
zbyt dużą ilością paliwa. Z zalanego silnika można usunąć nadmiar
paliwa, postępując zgodnie z opisaną poniżej procedurą. Należy się
upewnić, że przełącznik wł./wył. jest w pozycji I (WŁĄCZENIA). W
zależności od stopnia zalania silnika rozruch może wymagać wielu
pociągnięć linki rozrusznika.
Silnik jest zalany
- Ustawić przełącznik wł./wył w pozycji ZATRZYMANIA "0"
(STOP).
- Zaczepić odpowiednie narzędzie o fajkę świecy zapłonowej.
- Podważyć i wyjąć fajkę ze świecą zapłonową.
- Odkręcić i osuszyć świecę zapłonową.
- Szeroko otworzyć przepustnicę.
- Kilka razy pociągnąć linkę rozrusznika w celu opróżnienia komory
spalania.
- Ponownie zamocować świecę zapłonową i podłączyć fajkę,
naciskając ją mocno w dół. Zamontować pozostałe elementy.
- Ustawić przełącznik wł./wył. w pozycji uruchamiania.
- Ustawić dźwignię ssania w pozycji OTWARCIA (OPEN) nawet
jeśli silnik jest zimny.
- Uruchomić silnik.

Содержание