Digitech VOCALIST LIVE 5 VOCAL [23/44] Pitch correct

Digitech VOCALIST LIVE 5 VOCAL [23/44] Pitch correct
17
Pitch Correct
Pitch correction detects the note you’re singing and processes it to make it more
precise. For example, if you’re singing a C, and it’s a little at (but not quite B), pitch
correction alters the note so that a more precise C is heard through the mixer or
P.A. Pitch correction requires you to choose a scale (or mode) and a key (or root
note) so the Vocalist
®
Live 5 knows what notes to correct to. The parameters below
control how pitch correction is applied to the lead vocal.
Typically, most singers use the PC CHROM scale for pitch correction. In this case,
the Key parameter is not used, and there is no need to change the pitch correction
scale between songs.
Scales and modes are described below using degrees, where the number 1 repre-
sents the root of the scale or mode, and is determined by the Key parameter. A
lowercase “b” indicates the note is at.
Type
1 PC off
Pitch correction is
turned off.
15 pc phryg
Phrygian Mode
[1 b2 b3 4 5 b6 b7]
2 pc chrom
12 Note Chromatic
Scale
[1 b2 2 b3 3 4 b5 5 b6 6
b7 7]
16 pc
lydian
Lydian Mode
[1 2 3 b5 5 6 7]
3 pc major
Major Scale
[1 2 3 4 5 6 7]
17 pc
mixolyd
Mixolodian Mode
[1 2 3 4 5 6 b7]
4 pc min nat
Natural Minor Scale
[1 2 b3 4 5 b6 b7]
18 pc
aeolian
Aeolian Mode
[1 2 b3 4 5 b6 b7]
5 pc min hrm
Harmonic Minor Scale
[1 2 b3 4 5 b6 7]
19 pc
locrian
Locrian Mode
[1 b2 b3 4 b5 b6 b7]
6 pC min mel
Ascending Melodic
Minor Scale
[1 2 b3 4 5 6 7]
20 pc in-
sen
Japanese In Sen Scale
[1 b2 4 5 b7]
7 pc blues
Blues Scale
[1 b3 4 b5 5 b7]
21 pc
arabic
Arabic Scale
[1 b2 3 4 5 b6 7]
8 pc pentmaj
Major Penatonic Scale
[1 2 3 5 6]
22 pc
neapol
Neapolitan Scale
[1 b2 b3 4 5 6 7]
9 pc pentmin
Minor Penatonic Scale
[1 b3 4 5 b7]
23 pc
neapmin
Neapolitan Minor Scale
[1 b2 b3 4 5 b6 7]
10 pc dimin
Diminished Scale
[1 2 b3 4 b5 b6 6 7]
24 PC
hungmin
Hungarian Minor Scale
[1 2 b3 b5 5 b6 7]
11 pc
bebpmaj
Major Bebop Scale
[1 2 3 4 5 b6 6 7]
25 pc
enigma
Enigmatic Scale
[1 b2 3 b5 b6 b7 7]
12 pc
bebpdom
Dominant Bebop Scale
[1 2 3 4 5 6 b7 7]
26 pc maj
tri
Major Triad Scale
[1 3 5]
13 pc
whltone
Whole Tone Scale
[1 2 3 b5 b6 b7]
27 pc min
tri
Minor Triad Scale
[1 b3 5]
14 pc dorian
Dorian Mode
[1 2 b3 4 5 6 b7]
28 pc note
Single Note
[1]
Коррекция тона
При коррекции тона ноты Вашего пения детекируются и обрабатываются так,
чтобы сделать их точнее. Например, если Вы поете С, но чуть ниже (но не В),
коррекция тона изменит ноту так, чтобы она точно соответствовала ноте С при
выводе через микшер или активные колонки. Для коррекции тона необходимо
выбрать лад (или тональность) и регистр (или основной тон), чтобы Vocalist
Live 5 мог определить, как корректировать ту или иную ноту. Нижеуказанные
параметры определяют, как коррекция тона применяется к основному вокалу.
Обычно большинство исполнителей используют тональность для
коррекции тона. В этом случае параметр Key не используется, и не требуется
изменять тональность коррекции тона от песни к песне.
Лады и тональности описаны далее по порядку, где номер I означает основной
лад или тональность, которые задаются параметром Key. Маленькая «b»
означает бемоль.
Коррекция тона
отключена
12-нотный
хроматический лад
[1 b2 2 b3 3 4 b5 5 b6
6 b7 7]
Мажорный лад
[1 2 3 4 5 6 7]
Натуральный минорный
лад [1 2 b3 4 5 b6 b7]
Гармонич. минорный
лад [1 2 b3 4 5 b6 7]
Восходящий мелодич.
минорный лад
[1 2 b3 4 5 6 7]
Блюзовый лад
[1 b3 4 b5 5 b7]
Мажорная пентатоника
[1 2 3 5 6]
Минорная пентатоника
[1 b3 4 5 b7]
Ослабленный лад
[1 2 b3 4 b5 b6 6 7]
Мажорный бибоповый
лад [1 2 3 4 5 b6 6 7]
Доминант. бибоповый
лад [1 2 3 4 5 6 b7 7]
Целотоновый лад
[1 2 3 b5 b6 b7]
Дорианский лад
[1 2 b3 4 5 6 b7]
Фригийский лад
[1 b2 b3 4 5 b6 b7]
Лидийский лад
[1 2 3 b5 5 6 7]
Миксолодийский лад
[1 2 3 4 5 6 b7]
Эолийский лад
[1 2 b3 4 5 b6 b7]
Локрийский лад
[1 b2 b3 4 b5 b6 b7]
Японский лад сэнь
[1 b2 4 5 b7]
Арабский лад
[1 b2 3 4 5 b6 7]
Неаполитанский лад
[1 b2 b3 4 5 6 7]
Неаполит. минорный
лад [1 b2 b3 4 5 b6 7]
Венгерский минорный
лад [1 2 b3 b5 5 b6 7]
Энигматический лад
[1 b2 3 b5 b6 b7 7]
Мажорная триада
[1 3 5]
Минорная триада
[1 b3 5]
Одна нота [1]

Содержание

Скачать