Fiat LINEA [6/22] Ручной режим manual

Fiat LINEA [6/22] Ручной режим manual
5
To return to manual mode, set the gear
lever back to A/M.
With the car stationary and the key re-
moved, it is possible to shift the lever
with/without the brake pedal pressed. The
system will perform no actuation when
shifting the lever and the gear engaged will
be the one stored before removing the ig-
nition key.
IMPORTANT With the engine running, any
error between lever position and gear en-
gaged is indicated by a buzzer sounding un-
til restoring proper condition.
MANUAL OPERATION
(MANUAL)
In this operating mode, the decision to
change gear is left to the driver who de-
cides the most appropriate moment.
To change gears in MANUAL operating
mode proceed as follows:
move the gear lever to + (UP)
fig. 1 to engage higher gear;
or
move the gear lever to (DOWN)
fig. 1 to engage lower gear.
When shifting gears it is not necessary to
release the accelerator pedal.
The system will cut in preventing gearshift-
ing if the request to change gear could im-
pair regular operation of engine and trans-
mission.
The system will warn the driver that the
required gear will not be engaged through
the sound of the buzzer and a dedicated
message on the reconfigurable multifunc-
tion display (see paragraph Warning
lights and messages).
The system will shift gears automatically
when the engine reaches idle rpm (e.g.:
at slowing down).
Do not rest your hand on the
gear lever when your are not
shifting gears or if you are in
Auto/Manual mode.
AUTOMATIC OPERATION
(AUTO)
For engaging/disengaging the automatic
operating mode (AUTO), move lever to
A/M fig. 3: automatic mode activation is
indicated by message AUTO fig. 5 and
gear engaged on the reconfigurable multi-
function display.
fig. 5
F0R2011g
При повторном отклонении рычага
селектора в положение  система
переключается в ручной режим.
Если автомобиль стоит, а ключ извлечен
из замка зажигания, рычаг селектора
можно перемещать, не нажимая пе-
даль тормоза. Система не реагирует на
перемещения рычага и остается в том
положении, в котором находилась до
извлечения ключа зажигания.
ВАЖНО При работающем двигателе,
если возникает несоответствие между
положением рычага селектора и факти-
ческим состоянием коробки передач,
включается зуммер, который работает
до тех пор, пока несоответствие сохра-
няется.

В этом режиме необходимую передачу
выбирает водитель.
Для переключения передач сделайте
следующее:
чтобы включить более высокую пе-
редачу, отклоните рычаг селектора в
сторону значка (+) ();
или
чтобы включить более низкую пере-
дачу, наклоните рычаг селектора в
сторону значка (-) ().
При переключении передач менять
положение педали акселератора не
обязательно.
Система игнорирует команды, выпол-
нение которых может оказать отрица-
тельное влияние на функционирование
двигателя или коробки передач.
О невозможности выполнения соответс-
твующей команды система проинфор-
мирует водителя звуковым сигналом и
выводом соответствующего сообщения
на многофункциональный дисплей (см.
параграф “Контрольные лампы и ин-
формационные сообщения”).
При работе двигателя на оборотах
холостого хода (например, при замед-
лении) переключение на более низкую
передачу происходит автоматически.
рис. 5
5
To return to manual mode, set the gear
lever back to A/M.
With the car stationary and the key re-
moved, it is possible to shift the lever
with/without the brake pedal pressed. The
system will perform no actuation when
shifting the lever and the gear engaged will
be the one stored before removing the ig-
nition key.
IMPORTANT With the engine running, any
error between lever position and gear en-
gaged is indicated by a buzzer sounding un-
til restoring proper condition.
MANUAL OPERATION
(MANUAL)
In this operating mode, the decision to
change gear is left to the driver who de-
cides the most appropriate moment.
To change gears in MANUAL operating
mode proceed as follows:
move the gear lever to + (UP)
fig. 1 to engage higher gear;
or
move the gear lever to (DOWN)
fig. 1 to engage lower gear.
When shifting gears it is not necessary to
release the accelerator pedal.
The system will cut in preventing gearshift-
ing if the request to change gear could im-
pair regular operation of engine and trans-
mission.
The system will warn the driver that the
required gear will not be engaged through
the sound of the buzzer and a dedicated
message on the reconfigurable multifunc-
tion display (see paragraph Warning
lights and messages).
The system will shift gears automatically
when the engine reaches idle rpm (e.g.:
at slowing down).
Do not rest your hand on the
gear lever when your are not
shifting gears or if you are in
Auto/Manual mode.
AUTOMATIC OPERATION
(AUTO)
For engaging/disengaging the automatic
operating mode (AUTO), move lever to
A/M fig. 3: automatic mode activation is
indicated by message AUTO fig. 5 and
gear engaged on the reconfigurable multi-
function display.
fig. 5
F0R2011g
Нерекомендуетсядержать
рукунарычагеселектора,
еслинеосуществляется
переключениепередачили
сменарежимовработы(Auto/
Manual).


Для включения/выключения автома-
тического режима, отклоните
рычаг селектора в положение 
: активация автоматического
режима сопровождается отображением
надписи  и номера включенной
передачи на дисплее .

Содержание