Oleo-Mac 962 [10/24] Pуccкий

Oleo-Mac 956 [10/24] Pуccкий
10
17 18 19 20
MOTORUN DURDURULMASI
Gaz kolunu b›rakarak motoru rölantide çal›flt›r›n (B, fiekil 17).
Kontak dü¤mesini (A) STOP'a getirerek motoru durdurun. Zin-
cir dönerken motoru yere koymay›n.
Z‹NC‹R‹N AÇILMASI
Yeni zincir esnedi¤inden s›k s›k gerginlefltirilmelidir. Zincirin
gerdirilmesi ancak zincir so¤ukken yap›l›r. Önce zinciri döndü-
rerek ya¤lay›n (fiekil 18). Motoru orta süratte çal›fl›rken, bir
yandan da ya¤ pompas›n›n do¤ru çal›fl›p çal›flmad›¤›n› kontrol
edin (fiekil 19). Motoru durdurarak zincir gerginli¤ini ayarlay›n.
Motoru tekrar çal›flt›r›n. Zincirin ›s›nmas›n› sa¤lamak için birkaç
dal kesin. Motoru durdurun. Zincir so¤uduktan sonra tekrar
ayar yap›n. Zincir uygun gerginli¤e gelene kadar bu ifllemi de-
vam ettirin. Zinciri yere de¤dirmeyin.
D‹KKAT: Motor çal›fl›rken zincire dokunmay›n.
KARBÜRATÖR
Karbüratör ayar› yapmadan önce starter kapa¤›n› (fiekil 20) ve
hava filtresini (fiekil 21) temizleyerek motoru ›s›t›n. Karbüratör
ayar› (fiekil 22) L ve H vidalar› vas›tas›yla fabrikada yap›lm›flt›r.
56.5 cm
3
: L=1 ± 1/8 - H=1 ± 1/8
61.5 cm
3
: L=1 ± 1/8 - H=1 ± 1/8
T vidas› ayar› balata bofllu¤unu düzenler.
L vidas› ayar› motorun h›z›n› ve rölanti performans›n› düzenler.
H vidas› ayar› motorun kesim s›ras›nda maksimum güçle
çal›flmas›n› sa¤lar.
D‹KKAT: Hava koflullar› ve yükseklik karbüratör
ayar›n› etkiler.
D‹KKAT: Motor çal›fl›rken ya da karbüratör ayar› ya-
parken kimsenin motorlu testerenin yan›nda durmas›na
izin vermeyin.
ZASTAVENÍ PILY
Chcete-li vypnout motor, nastavte volnobûÏné otáãky,
povytáhnûte startovací ‰ÀÛru asi 5 cm ze startovací komory a
pfiepnûte spínaã zapalování do polohy STOP (Obr. 17).
PovytaÏením startovací ‰ÀÛry prodluÏujete její Ïivotnost, pro-
toÏe pfii dotáãení motoru dochází k zpûtnému pohybu starto-
vacího zafiízení a tím k napnutí startovací ‰ÀÛry.
ZÁBùH PILY A ¤ETùZU
Doba zábûhu pily je 20 hodin. Bûhem této doby pilu
nepfietûÏujte. Tím se rozumí pfiefiezávání pouze slabého dfiíví,
zv˘‰ení poãtu pracovních pfiestávek a neuvádûní pily do
plného v˘konu.
Nov˘ fietûz se bûhem provozu pily natahuje a proto je tfieba
ho pravidelnû dopínat. Napínání fietûzu provádûjte vÏdy pou-
ze po vychladnutí fietûzu. Nejprve nûkolikrát protoãte fietûz
rukou a namaÏte ho olejem (Obr. 18). Potom nastartujte pilu a
nechte bûÏet, zkontrolujte, zda olejové ãerpadlo správnû
pracuje (Obr. 19). Zastavte motor a napnûte fietûz. Znovu na-
startujte pilu a proveìte nûkolik fiezÛ, abyste zahfiáli fietûz. Za-
stavte motor, nechte fietûz vychladnout a znovu napnûte.
Tento postup opakujte, dokud fietûz není trvale dostateãnû
napnut˘.
POZOR: Nikdy se nedot˘kejte fietûzu, pokud motor
bûÏí! Pfied kaÏd˘m sefiízením napnutí fietûzu vÏdy
vypnûte spínaã zapalování.
KARBURÁTOR
Pfied sefiízením karburátoru oãistûte víko startovacího
zafiízení (Obr.20), vzduchov˘ filtr (Obr.21) a zahfiejte motor.
Karburátor (obr. 22) je sefiízen ve v˘robním závodû pomocí
‰roubu L (otevfien o 1 otáãku
± 1/8) a ‰roubu H (otevfien o 1
otáãku
± 1/8).
·roub volnobûhu T musí b˘t sefiízen tak, aby zajistil plynul˘
chod motoru bez sepnutí spojky (pfii volnobûÏn˘ch otáãkách
se nesmí pohybovat fietûz).
·roub L musí b˘t sefiízen tak, aby motor mûl pravideln˘ chod
na volnobûh a rychle reagoval na pfiidání plynu.
·roub H musí b˘t sefiízen tak, aby motor bûhem fiezání dával
pln˘ v˘kon.
UPOZORNùNÍ: Poãasí a nadmofiská v˘‰ka mohou
mít vliv na chod motoru.
Nenechejte stát nikoho v blízkosti motorové pily
pfii práci nebo pfii sefiizování karburátoru.
V dobû zábûhu ponechte ‰roub H v nastavení,
které bylo provedeno ve v˘robním závodû.
Türkçe
MOTORUN DURDURULMASI
âesky
ZASTAVENÍ MOTORU
Pуccкий
ОСТАНОВКА ДВИГАТЕЛЯ
ОСТАНОВКА ДВИГАТЕЛЯ
Отпустите рычаг акселератора (В, рис. 17) и подождите
несколько минут, пока двигатель не перейдет в режим
холостого хода.
Выключите двигатель, переведя выключатель (С) в
положение STOP. Цепную пилу нельзя класть на землю
до тех пор, пока цепь двигается.
ОБКАТКА ЦЕПИ
Новые цепи при работе растягиваются, поэтому их
следует часто подтягивать. Регулировка натяжения
производится только на остывшей цепи. Сначала
проверните цепь и дополнительно смажьте ее (рис. 18).
Затем запустите пилу и дайте ей проработать на средних
оборотах, следя за тем, чтобы масляный насос работал
правильно (рис. 19). Остановите двигатель и
отрегулируйте натяжение цепи. Снова запустите пилу и
сделайте несколько распилов, чтобы разогреть цепь.
Остановите двигатель, дайте цепи остыть и снова
отрегулируйте. Повторяйте эту операцию, пока цепь не
будет сохранять натяжение. Не касайтесь цепью земли.
ВНИМАНИЕ - Никогда не касайтесь цепью
земли, если двигатель работает.
КАРБЮРАТОР
Перед регулировкой карбюратора очистите крышку
стартера (рис. 20), воздушный фильтр (рис. 21) и
прогрейте двигатель. Карбюратор (рис. 22) регулируется
на заводе с помомщью винтов L и Н.
Двигатель 56.5 см
3
: L=1 ± 1/8 - H=1 ± 1/8
Двигатель 61.5 см
3
: L=1 ± 1/8 - H=1 ± 1/8
Винт холостого хода Т регулируется так, чтобы
обеспечивать устойчивую работу на холостом ходу и при
срабатывании сцепления.
Винт L должен быть отрегулирован так, чтобы двигатель
быстро реагировал на нажатие рычага акселератора и не
глох на холостых оборотах.
Винт Н должен быть отрегулирован так, чтобы двигатель
работал на максимальных оборотах под нагрузкой.
ВНИМАНИЕ - На работу карбюратора могут
влиять погодные условия и высота над
уровнем моря.
Не позволяйте, чтобы посторонние лица
находились вблизи от цепи пилы во время
работы или во время регулировки
карбюратора.

Содержание