Oleo-Mac G 48 PK COMFORT PLUS [15/40] Kontroly p ed pouîitím проверки перед началом эксплуатации kontrole przed przystñpieniem do u ytkowania

Oleo-Mac G 48 PK COMFORT PLUS [15/40] Kontroly p ed pouîitím проверки перед началом эксплуатации kontrole przed przystñpieniem do u ytkowania
55
Česky
Pусский
PolskiPolski
KONTROLY P¤ED POUÎITÍM
ПРОВЕРКИ ПЕРЕД НАЧАЛОМ ЭКСПЛУАТАЦИИ
KONTROLE PRZED PRZYSTÑPIENIEM
DO U˚YTKOWANIA
POZOR - Palivovou nádrÏku nepfieplÀujte. Dolití
nadmûrného mnoÏství oleje mÛÏe mít za následek:
- Koufiení motoru, potíÏe pfii spou‰tûní, zanesenou
svíãku, nasycení vzduchového filtru olejem.
- PouÏit˘ olej se musí odevzdat do speciálních
recyklaãních kontejnerÛ.
Palivo
Doporuãení k palivu
TENTO MOTOR JE SCHVÁLEN PRO ČINNOST
S BEZOLOVNATÝM AUTOMOBILOVÝM BENZÍNEM S
OKTANOVÝM ČÍSLEM 89 ([R + M] / 2) NEBO VYŠŠÍM.
Tyto motory jsou schváleny k provozu na bezolovnat˘
benzín. Bezolovnat˘ benzín se ménû usazuje v motoru
a na svíãce a prodluÏuje Ïivotnost v˘fukového systému.
Nikdy nepouÏívejte zvûtral˘ nebo zneãi‰tûn˘ benzín
nebo smûsi oleje s benzínem. Do palivové nádrÏky se
nesmí dostat neãistoty nebo voda.
Je-li motor vystaven velké zátûÏi, mÛÏete obãas
zaslechnout slabé “klepání v hlavû” nebo v˘buch (such˘
kovov˘ hluk). Jde o normální jev, kter˘m se nemusíte
znepokojovat.
JestliÏe se klepání v hlavû nebo v˘buch objevují pfii
stálém reÏimu motoru pfii normální zátûÏi, zmûÀte znaãku
benzínu. Pokud klepání v hlavû nebo v˘buch pfietrvávají,
obraÈte se na autorizované servisní stfiedisko.
Benzín pfiechovávejte v certifikovaném kanystru na
palivo, aby se tak rychle nezkazil.
JestliÏe plánujete dlouhé skladování (více neÏ 1 mûsíc),
vylijte palivovou nádrÏku i karburátor (viz str. 71).
Kapacita palivové nádrÏky:
K 500 - K 600 – K 650: 1,0 l (1000 cc)
K 700 - K 800: 1,5 l (1500 cc)
POZOR - Benzín a jeho v˘pary jsou vysoce hofilavé
a v˘bu‰né.
NepouÏívejte kapaliny ke spou‰tûní pod tlakem.
NepouÏívejte benzín s více neÏ 10 % obsahem etanolu.
Pokud se rozhodnete pouÏít benzín s obsahem alkoholu,
zkontrolujte, zda má oktanové ãíslo alespoÀ se rovnající
doporuãenému ãíslu.
NepouÏívejte benzín s obsahem metanolu.
ВНИМАНИЕ - Не переливайте масло. Заливка
чрезмерного количества масла может привести к:
- дымности выхлопа, трудности запуска, загрязнению
свечи, насыщенности маслом воздушного фильтра.
- Использованное масло следует отправлять в
специальные контейнеры для последующей
переработки.
Топливо
Рекомендации по топливу
ДАННЫЙ ДВИГАТЕЛЬ СЕРТИФИЦИРОВАН ДЛЯ РАБОТЫ С
НЕЭТИЛИРОВАННЫМ БЕНЗИНОМ ДЛЯ АВТОТРАНСПОРТНЫХ
СРЕДСТВ С ОКТАНОВЫМ ЧИСЛОМ 89 ([R + M] / 2) ИЛИ
БОЛЬШИМ.
Эти двигатели предназначены для эксплуатации с бензином
без свинца. Бензин без свинца производит меньше нагара в
двигателе и на свече, а также повышает срок эксплуатации
выхлопной системы.
Никогда не используйте старый или грязный бензин или
смесь масло/бензин. Избегайте попадания грязи или воды в
топливный бак.
Время от времени можно услышать легкий 'стук поршня'
или детонационный стук (металлический сухой шум), когда
двигатель работает с большой нагрузкой. Это - нормальное
явление и не должно вызывать беспокойство.
Если стук поршня или детонационный стук постоянно
проявляются при нормальном режиме работы двигателя и
при нормальной нагрузке, смените марку бензина. Если стук
поршня или детонационный стук продолжаются, обратитесь
за помощью в авторизированный сервисный центр.
Чтобы снизить износ, храните бензин в ёмкостях,
предназначенных для топлива.
В случае продолжительного простоя (более 1 месяца)
опорожните топливный бак и карбюратор (см. стр. 71).
Ёмкость топливного бака:
K 500 – K 600 – K 650: 1,0 л (1.000 куб.см)
K 700 – K 800: 1,5 л (1.500 куб.см)
ВНИМАНИЕ - Бензин и его пары являются
легковоспламеняющимися и взрывоопасными.
Не используйте жидкости для запуска под давлением.
Не используйте бензин с содержанием этанола,
превышающим 10 %.
Если вы всё же решите использовать бензин, содержащий
спирт, проверьте, чтобы его октановое число было равным
рекомендуемому.
Не используйте бензин, содержащий метанол.
OSTRO˚NIE - Nie nape∏niaç nadmiernie zbiornika.
Wlanie nadmiernej iloÊci oleju mo˝e spowodowaç:
- powstanie dymu, trudnoÊci z uruchomieniem,
zabrudzenie Êwiecy, nasycenie olejem filtra powietrza.
- Zu˝yty olej musi zostaç wys∏any w odpowiednich
pojemnikach do punktu recyklingu celem jego
utylizacji.
Obchodzenie si´ z paliwem
Zalecenia dotyczàce paliwa
TEN SILNIK JEST PRZYSTOSOWANY DO PRACY NA BENZYNIE
BEZOŁOWIOWEJ, PRZEZNACZONEJ DO UŻYTKU W POJAZDACH
SAMOCHODOWYCH, O LICZBIE OKTANOWEJ 89 ([R + M] / 2) LUB
WYŻSZEJ.
Te silniki sà przystosowane do zasilania benzynà
bezo∏owiowà. Benzyna bezo∏owiowa w mniejszym stopniu
osadza si´ na silniku i na Êwiecy oraz przed∏u˝a ˝ywotnoÊç
instalacji wydechowej.
Nie u˝ywaç nigdy starej lub brudnej benzyny lub mieszanki
oleju z benzynà. Chroniç zbiornik paliwa przed dostaniem
si´ do niego zanieczyszczeƒ lub wody.
Od czasu do czasu mo˝e byç s∏ychaç lekki
odg∏osuderzania w okolicach g∏owicy lub odg∏os detonacji
(metaliczny, suchy ha∏as), gdy silnik pracuje na du˝ym
obcià˝eniu. Jest to normalne zjawisko, którym nie nale˝y
si´ przejmowaç.
Je˝eli takie odg∏osy uderzania lub detonacji pojawiajà
si´ równie˝ przy regularnej pracy silnika i normalnym
obcià˝eniu, nale˝y zmieniç mark´ benzyny. Je˝eli odg∏osy
uderzania lub detonacji utrzymujà si´, prosz´ zwróciç si´
do autoryzowanego centrum serwisowego.
Aby zmniejszyç spadek jakoÊci, benzyn´ nale˝y
przechowywaç w specjalnym zbiorniku przeznaczonym na
paliwo.
Je˝eli przewidywany jest d∏u˝szy okres nieu˝ytkowania
silnika (powy˝ej 1 miesiàca), nale˝y opró˝niç zbiornik
paliwa i gaênik (patrz str. 71).
PojemnoÊç zbiornika paliwa:
K 500 – K 600 – K 650: 1,0 l (1.000 cc)
K 700 – K 800: 1,5 l (1.500 cc)
OSTRZE˚ENIE – Benzyna i jej opary sà wyjàtkowo
∏atwopalne i wybuchowe.
Nie stosowaç paliw p∏ynnych pod ciÊnieniem.
Nie stosowaç benzyny zawierajàcej ponad 10% etanolu.
W przypadku zdecydowania si´ na benzyn´ zawierajàcà
alkohol nale˝y si´ upewniç, czy liczba oktanów takiej
benzyny jest równa przynajmniej zalecanej.
Nie stosowaç benzyny zawierajàcej metanol.

Содержание

Похожие устройства

Скачать
Случайные обсуждения