MTD WST 5522 [14/16] Troubleshooting

MTD WST 5522 [14/16] Troubleshooting
Troubleshooting
8
14
ProblemCause Remedy
Engine Fails to start1. Control lever disengaged.
2. Spark plug boot disconnected.
3. Fuel tank empty or stale fuel.
4. Engine not primed (if equipped with primer).
5. Faulty spark plug.
6. Blocked fuel line.
7. Engine flooded.
8. Fuel valve (if equipped) closed.
 Engine not choked (if equipped with choke).
1. Engage control lever.
2. Connect wire to spark boot.
3. Fill tank with clean, fresh gasoline.
4. Prime engine as instructed in the Operation
section.
5. Clean, adjust gap, or replace.
6. Clean fuel line.
7. Wait a few minutes to restart, but do not
prime.
8. Open fuel valve. See engine manual.
 Choke engine. See engine manual.
Engine runs erratic1. Spark plug boot loose.
2. Blocked fuel line or stale fuel.
3. Vent in gas cap plugged.
4. Water or dirt in fuel system.
5. Dirty air cleaner.
6. Unit running with CHOKE (if equipped)
applied.
1. Connect and tighten spark plug boot.
2. Clean fuel line; fill tank with clean, fresh
gasoline.
3. Clear vent.
4. Drain fuel tank. Refill with fresh fuel.
5. Refer to engine manual.
6. Push CHOKE knob in.
Engine overheats 1. Engine oil level low.
2. Air flow restricted.
1. Fill crankcase with proper oil.
2. Clean area around and on top of engine.
Occasional skips
(hesitates) at
high speed
1. Spark plug gap too close. 1. Adjust gap to .030”.
Idles poorly 1. Spark plug fouled, faulty, or gap too wide.
2. Dirty air cleaner.
1. Reset gap to .030” or replace spark plug.
2. Refer to engine manual.
Excessive Vibration1. Spindle wing nuts loose.
2. Spindle damaged.
1. Tighten wing nuts.
2. See an authorized service dealer.
Poor Trimming Performance1. Trimmer line too short or worn.
2. Worn or damaged spindle belt.
1. Replace trimmer line.
2. Replace spindle belt.
Troubleshooting
8
14
ProblemCause Remedy
Engine Fails to start1. Control lever disengaged.
2. Spark plug boot disconnected.
3. Fuel tank empty or stale fuel.
4. Engine not primed (if equipped with primer).
5. Faulty spark plug.
6. Blocked fuel line.
7. Engine flooded.
8. Fuel valve (if equipped) closed.
 Engine not choked (if equipped with choke).
1. Engage control lever.
2. Connect wire to spark boot.
3. Fill tank with clean, fresh gasoline.
4. Prime engine as instructed in the Operation
section.
5. Clean, adjust gap, or replace.
6. Clean fuel line.
7. Wait a few minutes to restart, but do not
prime.
8. Open fuel valve. See engine manual.
 Choke engine. See engine manual.
Engine runs erratic1. Spark plug boot loose.
2. Blocked fuel line or stale fuel.
3. Vent in gas cap plugged.
4. Water or dirt in fuel system.
5. Dirty air cleaner.
6. Unit running with CHOKE (if equipped)
applied.
1. Connect and tighten spark plug boot.
2. Clean fuel line; fill tank with clean, fresh
gasoline.
3. Clear vent.
4. Drain fuel tank. Refill with fresh fuel.
5. Refer to engine manual.
6. Push CHOKE knob in.
Engine overheats 1. Engine oil level low.
2. Air flow restricted.
1. Fill crankcase with proper oil.
2. Clean area around and on top of engine.
Occasional skips
(hesitates) at
high speed
1. Spark plug gap too close. 1. Adjust gap to .030”.
Idles poorly 1. Spark plug fouled, faulty, or gap too wide.
2. Dirty air cleaner.
1. Reset gap to .030” or replace spark plug.
2. Refer to engine manual.
Excessive Vibration1. Spindle wing nuts loose.
2. Spindle damaged.
1. Tighten wing nuts.
2. See an authorized service dealer.
Poor Trimming Performance1. Trimmer line too short or worn.
2. Worn or damaged spindle belt.
1. Replace trimmer line.
2. Replace spindle belt.
Устранение неисправностей
Проблема Вероятная причина Способ устранения
Двигатель не запускается
1. Скоба управления не прижата.
2. Отсоединен колпачок свечи зажигания.
3. Топливный бак пуст или несвежее топливо.
4. Не произведена подкачка топлива (если дви-
гатель имеет систему подкачки).
5. Загрязнена или повреждена свеча зажигания.
6. Блокирован топливопровод.
7. В топливо попала вода.
8. Закрыт топливный клапан (если имеется).
9. Не подана обогатительная смесь (если име-
ется система управления воздушной заслон-
кой).
1. Прижмите скобу управления.
2. Подсоедините провод к колпачку свечи за-
жигания.
3. Залейте в бак чистое и свежее топливо.
4. Включите подкачку топлива, как описано
в разделе «Эксплуатация».
5. Очистите, отрегулируйте зазор или замените.
6. Прочистите топливопровод.
7. Выждите несколько минут и попробуйте за-
пустить снова, но не используйте подкачку.
8. Откройте топливный клапан. Смотрите ин-
струкцию к двигателю.
9. Используйте обогатитель. Смотрите инструк-
цию к двигателю.
Двигатель работает не-
устойчиво
1. Ослабло крепление колпачка свечи зажига-
ния.
2. Блокирован топливопровод или загустело
масло.
3. Засорен клапан в крышке бензобака.
4. Попала вода или грязь в топливную систему.
5. Загрязнен воздушный фильтр.
6. Устройство работает с включенным обогати-
телем (если имеется).
1. Подсоедините колпачок свечи зажигания
и закрепите контакт.
2. Очистите топливопровод; залейте в бак све-
жее топливо.
3. Очистите клапан.
4. Слейте топливо из бака. Заполните бак све-
жим топливом.
5. См. инструкцию.
6. Задвиньте рукоятку обогатителя, закрыв воз-
душную заслонку.
Двигатель перегревается
1. Недостаточный уровень моторного масла.
2. Ограниченный приток воздуха.
1. Залейте картер подходящим маслом.
2. Очистите верхнюю часть двигателя и область
вокруг него.
Двигатель работает не-
равномерно на высокой
скорости
1. Неправильный искровой промежуток свечи. 1. Отрегулируйте зазор до 0,8 мм.
Неустойчивая работа на
холостом ходу
1. Загрязнена или неисправна свеча зажигания,
либо слишком большой зазор.
2. Загрязнен воздушный фильтр.
1. Отрегулируйте зазор до 0,8 мм или замените
свечу.
2. См. инструкцию.
Слишком сильная вибрация
1. Ослабли гайки крепления головки.
2. Повреждена головка.
1. Затяните гайки.
2. Обратитесь в авторизованный сервисный
центр.
Низкая производительность
1. Слишком короткая или изношенная режущая
струна.
2. Изношенный или поврежденный приводной
ремень головки.
1. Замените струну.
2. Замените приводной ремень головки.

Содержание