Efco pa 1030 [19/24] Pуccкий

Efco pa 1030 [19/24] Pуccкий
KONSERWACJA
UWAGA - Podczas wykonywania czynności
konserwacyjnych należy zawsze zakładać rękawice
ochronne. Nie wykonywać czynności konserwacyjnych,
kiedy silnik jest rozgrzany.
FILTR POWIETRZA
Co 8-10 godzin pracy zdjąć pokrywę (A, Rys. 33-34), oczyścić filtr
(B) benzyną, wysuszyć go i ponownie zamontować.
Co 8-10 godzin pracy zdjąć pokrywę (A, Rys. 35), i filtr (B). Filtr (B)
należy czyścić dobrze go wytrząsając i za pomocą miękkiego
pędzla. Zatkany filtr powoduje nieregularną pracę silnika,
zwiększając zużycie paliwa i zmniejszając jego moc.
FILTR PALIWA
Sprawdzać okresowo stan filtra paliwa (umieszczonego pod złączką
gaźnika). Aby oczyścić filtr (co 50 godzin) (Rys. 36-37), odkręcić
śrubę (A), zdjąć złączkę (B) i wyciągnąć filtr (C), uważając by go nie
uszkodzić. Oczyścić filtr benzyną, wysuszyć go i ponownie
zamontować. Brudny filtr utrudnia rozruch i zmniejsza wydajność
silnika.
ŚWIECA
Zaleca się okresowe czyszczenie świecy oraz kontrolę odstępu
elektrod (Rys. 38). Stosować świece Champion RCJ-7Y lub
zamiennik innej marki.
PRZECHOWYWANIE
- Wykonać wszystkie wyżej opisane czynności konserwacyjne.
- Opróżnić zbiornik paliwa i zakręcić korek.
- Zdemontować świecę i wlać do cylindra trochę oleju (Rys. 39).
- Przekręcić kilka razy wał silnika za pomocą linki rozrusznika, aby
rozprowadzić olej (Rys. 40). Zamontować świecę.
- Przechowywać urządzenie w suchym pomieszczeniu, w miarę
możliwości nie bezpośrednio na podłożu i daleko od źródeł ciepła.
UWAGA: Wszystkie czynności konserwacyjne, które nie są
opisane w niniejszym podręczniku, powinny być
wykonywane przez autoryzowany serwis. Aby
zagwarantować stałe i prawidłowe działanie motopompy,
należy pamiętać, że przy ewentualnej wymianie części należy
stosować wyłącznie ORYGINALNE CZĘŚCI ZAMIENNE.
ТЕХНИЧЕСКОЕ ОБСЛУЖИВАНИЕ
ВНИМАНИЕ - Всегда надевайте защитные перчатки во время
проведения операций по техническому обслуживанию. Не
проводите операции по техническому обслуживанию при
горячем двигателе.
ВОЗДУШНЫЙ ФИЛЬТР
После каждых 8-10 часов работы необходимо снять крышку (А, рис. 33-
34), почистить фильтр (В) бензином, высушить его и поставить обратно.
Каждые 8-10 часов снимайте крышку (А, рис. 35) и фильтр (В). Фильтр
(В) хорошо встряхивают и чистят мягкой щеткой. Если фильтр забит,
двигатель работает неравномерно, что приводит к увеличению
потребления топлива и снижению производительности.
ТОПЛИВНЫЙ БАК
Периодически проверяйте топливный фильтр (находится под
соединением карбюратора). Чтобы почистить его (каждые 50 часов)
(рис. 36-37), открутите винт (А), отсоедините приспособления (В) и
вытащите фильтр (С), стараясь не повредить его. Вымойте фильтр
бензином, высушите его и вставьте обратно. Грязный фильтр может
затруднить запуск и снизить производительность двигателя.
СВЕЧА ЗАЖИГАНИЯ
Периодически чистите свечу зажигания и проверяйте электродный
зазор (рис. 38).
Используйте свечи RCJ-7Y или другой марки с тем же калильным
числом.
ХРАНЕНИЕ
- Проведите все операции по техническому обслуживанию.
- Опорожните толивный бак и наденьте крышку обратно.
- Удалите свечу зажигания, влейте небольшое количество масла в
цилиндр (рис. 39).
- Прокрутите коленный вал несколько раз при помощи шнура
стартера, чтобы распределить масло (рис. 40). Вставьте свечу
зажигания обратно.
- Храните насос в сухом месте, желательно не на полу и вдали от
источников тепла.
ВНИМАНИЕ: Все операции по техническому обслуживанию,
не указанные в данном руководстве по эксплуатации,
должны проводиться только в специализированных
мастерских. Чтобы обеспечить постоянную и регулярную работу
двигателя, помните, что для замены должны использоваться
только фирменные детали.
ÚDRŽBA
UPOZORNĚNÍ - Při údržbových pracích vždy používejte
ochranné rukavice. Údržbu neprovádějte, je-li motor
ještě teplý.
VZDUCHOVÝ FILTR
Každých 8-10 pracovních hodin sejměte kryt (A, obr. 33-34), filtr
(B) vyčistěte benzínem, osušte ho a opět namontujte.
Každých 8-10 pracovních hodin sejměte kryt (A, obr. 35) a filtr (B).
Filtr (B) čistěte tak, že jím důkladně zatřepete a otřete měkkým
hadříkem. Zanesený filtr způsobuje nepravidelný chod motoru,
zvyšuje jeho spotřebu a snižuje jeho výkon.
FILTR PALIVA
Pravidelně kontrolujte stav filtru paliva (umístěného pod přípojkou
karburátoru). Filtr čistěte (každých 50 hodin) tak, že (obr. 36-37),
vyšroubujete šroub (A), odstraníte přípojku (B) a opatrně vytáhnete
filtr (C), abyste ho nepoškodili. Filtr vyčistěte benzínem, osušte ho
a opět namontujte. Zanesený filtr způsobuje problémy při
startování a snižuje výkon motoru.
SVÍČKA
Doporučujeme pravidelné čištění svíčky a kontrolu vzdálenosti
elektrod (obr. 38). Používejte svíčky Champion RCJ-7Y nebo jinou
značku odpovídající tepelné hodnoty.
SKLADOVÁNÍ
- Dodržujte všechny již uvedené předpisy k údržbě.
- Vylijte palivo z nádržky a opět našroubujte uzávěr.
- Vyjměte svíčku a nalijte trochu oleje do válce (obr. 39).
- Pomocí spouštěcího lanka několikrát otočte hřídelí motoru, aby
se olej dostal na všechny plochy (obr. 40). Namontujte svíčku.
- Čerpadlo skladujte na suchém místě, pokud možno ne přímo na
zemi, a v dostatečné vzdálenosti od tepelných zdrojů.
UPOZORNĚNÍ: Všechny údržbové práce, které nejsou
uvedené v této příručce, smí provádět pouze
autorizovaná dílna. Chcete-li zajistit stálý a pravidelný
provoz motorového čerpadla, dbejte na to, abyste k případné
výměně součástí používali výhradně ORIGINÁLNÍ
NÁHRADNÍ DÍLY.
37 38 39
40
43
Česky
Polski
ÚDRŽBA - SKLADOVÁNÍ
ТЕХНИЧЕСКОЕ ОБСЛУЖИВАНИЕ - ХРАНЕНИЕ
KONSERWACJA - PRZECHOWYWANIE
Pуccкий

Содержание