Focusrite SAFFIRE PRO 24 i/o Firewire [15/22] S w 0 выходы 0 от секвенсора приложения зву козаписи фейдеры имеют такое же соотношение уров ней как у фейдеров в главном окне т е когда фейдеры ус тановл...

Focusrite SAFFIRE PRO 24 i/o Firewire [15/22] S w 0 выходы 0 от секвенсора приложения зву козаписи фейдеры имеют такое же соотношение уров ней как у фейдеров в главном окне т е когда фейдеры ус тановл...
5
Верхний сегмент каждого блока стереовыходов посвящен
микшированию уровней входных каналов. Это может быть
просто баланс между аналоговыми входами и (воз-
можно, чаще всего) или входами и 4 (либо прямой сиг-
нал, либо вход SPDIF), или это может быть произвольный
микс всех четырех каналов. Если просто требуется баланс
между входами  и , то можно использовать регулировку
«IN / BAL». Когда ручка повернута против часовой стрел-
ки до упора, сигнал состоит только из аналогового входа
, когда ручка повернута по часовой стрелке до упора,
сигнал состоит только из аналогового входа , когда ручка
находится в среднем положении, баланс входного микса
каналов и ровный. ровни отображаются синей ли-
нией вокруг ручки). Если требуется баланс входов и 4,
просто нажмите под ручкой кнопку «/4», что переключит
ручку на баланс входов  и 4, таким же образом, как  и .
ПРИМ: Убедитесь, что кнопка не нажата, если вам нужен
баланс входов  и .
Если требуется более сложный микс всех четырех кана-
лов, то он может быть создан при помощи функции созда-
ния миксов. Нажмите большую кнопку с миниатюрным
изображением фейдеров, чтобы открыть окно, в котором
может быть создан произвольный микс. Когда окно от-
кроется, автоматически перейдет в нажатое положение и
засветится кнопка включения произвольного микса. Это
означает, что баланс микса, заданный слева (как описано
выше) не будет активен. Если вы хотите вернуться к обыч-
ному балансу входа, просто нажмите кнопку «custom mix»,
чтобы отключить режим.
Окно произвольного микса отображает фейдеры всех че-
тырех каналов, что позволяет создать индивидуальный
микс для стереовыхода, который в данное время редак-
тируется. Как только микс задан, он может быть виден в
уменьшенном формате на кнопке «custom mix», даже когда
окно произвольного микса закрыто. Если кнопка «custom
mix» не включена, то этот уменьшенный формат будет
отображать микс, заданный настройкой баланса слева.
Таким образом всегда отображается текущий микс. Кроме
того, две настройки и кнопки в окне произвольного микса
входов позволяют назначить нужное количество ревербе-
рации на входные каналы и . Этот параметр отменяет
назначенное глобально количество реверберации на этой
паре выходов (обратите внимание, что ручка глобальной
настройки реверберации в соответствующей секции вход-
ного микса этой выходной стереопары каналов посереет).
Поворот ручки по часовой стрелке уменьшает количество
реверберации, а кнопка активации включает и выключа-
ет реверберацию (реверберация активна, когда кнопка
светится).
Когда баланс входных каналов создан, при помощи гло-
бальной настройки реверберации может быть назначе-
на реверберация на каналы и/или  (если требуются
разные пропорции, это делается в окне произвольного
микса). Нажмите кнопку, чтобы включить реверберацию
(реверберация активна, когда кнопка светится) и повора-
чивайте регулировку вправо, чтобы увеличить количество
реверберации. См. РЕВЕРБЕРАЦИЯ МОНИТОРИНГА на стр.
6, чтобы узнать, как модифицировать настройки ревер-
бератора.
Микс входов теперь обозначается на горизонтальном
слайдере (кроссфейдере) для этой пары выходов, как
«INPUT MIX». Если вы хотите слышать только это микс без
сигнала «P/BACK MIX» (фонограммы от секвенсора) то
убедитесь, что слайдер находится в крайнем левом поло-
жении. Смещение слайдера вправо будет понемногу до-
бавлять уровень «P/BACK MIX», пока в центральном поло-
жении слайдера не будет достигнут одинаковый уровень
обоих сигналов. Смещение слайдера далее вправо будет
постепенно уменьшать уровень «INPUT MIX», пока в край-
нем правом положении не будет слышен только «P/BACK
MIX».
«P/BACK MIX» будет стандартным миксом, выбираемым в
секции БАЛАНС ТРЕКОВ ФОНОГРАММЫ/ЗАПИСИ (фейде-
ры в правом верхнем углу главного окна), когда не нажата
кнопка произвольного микса «S/W» и микс не зависит от
этих фейдеров «S/W». Две кнопки произвольного микса
под слайдером позволяют создать произвольный микс
треков -0 от секвенсора/приложения звукозаписи для
этой пары выходов вместо стандартного микса, создан-
ного пятью фейдерами «S/W» . Это позволяет инженеру
создать уникальный мониторный микс треков, идущих
от секвенсора, даже для самого придирчивого артиста,
не жертвуя миксом внутри самого секвенсора. Нажатие
большой кнопки произвольного микса запускает окно
произвольного микса «S/W».
Это окно содержит пять фейдеров, которые выглядят иден-
тично тем, что находятся в правом верхнем углу главного
окна, отражая уровни треков
«S/W» -0 (выходы -0 от секвенсора/приложения зву
-
козаписи). Фейдеры имеют такое же соотношение уров-
ней, как у фейдеров в главном окне, т.е. когда фейдеры ус-
тановлены в 0 дБ (максимум), уровень треков будет равен
текущему уровню, заданному в секвенсоре/приложении
звукозаписи. Когда открыто окно, кнопка включения про-
извольного микса (маленькая) подсветится, показывая,
что произвольный микс активен. Это значит, что произ-
вольный микс, заданный в этом окне, станет миксом «P/
BACK MIX» для соответствующего стереомикса, ВМЕСТО
микса, заданного фейдерами в правом верхнем углу глав-
ного окна. Если необходимо вернуться к миксу, заданному
фейдерами в главном окне, просто нажмите маленькую
кнопку отключения произвольного микса. Так же, как и в
описанном выше случае произвольного входного микса,
текущий микс воспроизведения будет отображен в умень-
шенном виде на кнопке открытия окна произвольного
микса. Поэтому микс будет всегда виден, даже если окно
произвольного микса закрыто. Снизу каждого набора ор-
ганов управления стереовыходами находится регулиров-
ка уровня (для всех, кроме каналов 9/0 - SPDIF) и ряд
маленьких кнопок.
14
The top segment of each stereo output portion is devoted to mixing
the levels of the input channels.This may simply be a case of blending
between analogue inputs 1 and 2 (probably most common) or inputs
3 and 4 (either dry signal or SPDIF In) or it might be a custom mix of
all four input channels. If simply wanting to blend between analogue
inputs 1 and 2 then the dial labelled IN 1/2 BAL can be used. When
the dial is fully anticlockwise, the signal will just consist of analogue
input 1, and when the dial is fully clockwise, the signal will just consist
of analogue input 2.When the dial is positioned centrally, the input mix
will be an equal balance between inputs 1 and 2. (These levels are
represented by the blue lines that surround the dial.) If a blend of
inputs 3 and 4 are required then simply press the button below the
dial labelled 3/4 , which changes the dial above to now blend inputs 3
and 4 in the same way as 1 and 2. NB: Make sure this button is not
active if wanting to blend inputs 1 and 2.
If a more complex mix of all four input channels is required then one
can be created with the custom mix feature. Simply press the larger
button with the mini faders displayed on it to launch a separate
window where a custom mix can be created. When the window is
launched, the custom mix on/off button will be triggered (selecting the
custom mix option) and will illuminate.This will mean that the input
blend dial to the left (described above) will not be active. If wanting to
return to normal input blend mode then simply press the custom mix
on/off button again to deselect it.
The inputs custom mix window displays all four input channel faders,
allowing a unique mix to be created for the stereo output currently
being modified. Once a mix has been set, this mix can always be seen
in reduced format on the custom mix window launch button, so the
mix can always be viewed, even when the custom mix window is
closed. If the custom mix on/off button is deactivated then this
reduced format mix will change to the mix set by the blend dial to its
left, so the currently selected mix will always be shown.Two dials and
buttons within the inputs custom mix window also allow specific
amounts of reverb to be set for input channels 1 and 2.This amount
of reverb overrides the global amount for that stereo output pair
(note the main reverb dial on the corresponding input mix section of
that stereo output channel is greyed out). Rotate the dial clockwise to
increase the amount of reverb and use the activation button to select
or deselect the reverb (reverb is active when button is illuminated).
Once a balance of the input channels has been created, the main
reverb dial can be used to add reverb to the channels 1 and/or 2 (in
different proportions if required, set in the custom mix window). Press
the button to activate the reverb (illuminated when active) and
rotate the dial clockwise to increase the amount of reverb. See
FOLDBACK REVERB section on page 15 for details on how to modify
reverb settings.
This mix of inputs now becomes the INPUT MIX for that pair of
outputs on the horizontal slider (crossfader). If just wanting to listen to
this mix, with none of the P/BACK MIX signal (tracks from sequencer),
then ensure that the slider is in the extreme left position. Moving the
slider to the right will introduce small amounts of P/BACK MIX until
the slider is in the central position, when equal amount of both signals
will be selected. Moving the slider to the right will then decrease the
INPUT MIX gradually until only the P/BACK MIX is heard when the
slider is in the extreme right position.
The P/BACK MIX will be the generic mix selected in the
BALANCING TRACKS FROM THE SEQUENCER/ RECORDING
PLATFORM section (the faders in the top right of the Main
Application window) unless the S/W custom mix button below the
slider is active, in which case it s independent of these S/W faders.The
two custom mix buttons below the slider allow a custom mix of tracks
1-10 from the sequencer/recording software to be created for that
pair of outputs, rather than using the generic mix created with the five
S/W faders.This allows the engineer to create a unique foldback mix
of the tracks coming from the sequencer for even the most fussy
artist, without having to change the mix set within the sequencer.
Pressing the large custom mix button launches the S/W custom
mix window.
This window features five faders which look identical to those in the
top right of the Main Application window, representing the levels of
S/W tracks 1-10 (outputs 1-10 coming from the recording
software/sequencer).The faders have the same gain relationship to the
software as those in the Main Application Window, meaning that if the
faders are set to 0dB (maximum) then the levels of tracks 1-10 will
equal those currently set in the recording software/sequencer. When
this custom mix window is launched the custom mix on/off button
(smaller button) will illuminate to signify that the custom mix is active.
This means that the custom mix set within this window will become
the P/BACK MIX for whatever stereo output is being modified, NOT
the mix set by the faders in the top right of the Main Application
window. If wishing to revert back to the mix set by the faders in the
Main Application window instead then simply press the smaller
custom mix on/off button to deactivate. In the same way as the inputs
custom mix button above, the currently selected playback mix will be
permanently displayed in reduced format in the custom mix window
launch button so that the mix is always visible, even when the custom
mix window is closed.
The bottom of each set of stereo output controls features a dial for
setting the level (all except 9/10 - SPDIF) and a series of smaller
Фейдер
задает
уровень
каждого
из четырех
входных
каналов
Индивидуальная
настройка
реверберации на
мониторинге для
входов 1 и 2. Однако
глобальная настройка
уровня реверберации
по всем каналам
находится в главном
окне
14
The top segment of each stereo output portion is devoted to mixing
the levels of the input channels.This may simply be a case of blending
between analogue inputs 1 and 2 (probably most common) or inputs
3 and 4 (either dry signal or SPDIF In) or it might be a custom mix of
all four input channels. If simply wanting to blend between analogue
inputs 1 and 2 then the dial labelled IN 1/2 BAL can be used. When
the dial is fully anticlockwise, the signal will just consist of analogue
input 1, and when the dial is fully clockwise, the signal will just consist
of analogue input 2.When the dial is positioned centrally, the input mix
will be an equal balance between inputs 1 and 2. (These levels are
represented by the blue lines that surround the dial.) If a blend of
inputs 3 and 4 are required then simply press the button below the
dial labelled 3/4 , which changes the dial above to now blend inputs 3
and 4 in the same way as 1 and 2. NB: Make sure this button is not
active if wanting to blend inputs 1 and 2.
If a more complex mix of all four input channels is required then one
can be created with the custom mix feature. Simply press the larger
button with the mini faders displayed on it to launch a separate
window where a custom mix can be created. When the window is
launched, the custom mix on/off button will be triggered (selecting the
custom mix option) and will illuminate.This will mean that the input
blend dial to the left (described above) will not be active. If wanting to
return to normal input blend mode then simply press the custom mix
on/off button again to deselect it.
The inputs custom mix window displays all four input channel faders,
allowing a unique mix to be created for the stereo output currently
being modified. Once a mix has been set, this mix can always be seen
in reduced format on the custom mix window launch button, so the
mix can always be viewed, even when the custom mix window is
closed. If the custom mix on/off button is deactivated then this
reduced format mix will change to the mix set by the blend dial to its
left, so the currently selected mix will always be shown.Two dials and
buttons within the inputs custom mix window also allow specific
amounts of reverb to be set for input channels 1 and 2.This amount
of reverb overrides the global amount for that stereo output pair
(note the main reverb dial on the corresponding input mix section of
that stereo output channel is greyed out). Rotate the dial clockwise to
increase the amount of reverb and use the activation button to select
or deselect the reverb (reverb is active when button is illuminated).
Once a balance of the input channels has been created, the main
reverb dial can be used to add reverb to the channels 1 and/or 2 (in
different proportions if required, set in the custom mix window). Press
the button to activate the reverb (illuminated when active) and
rotate the dial clockwise to increase the amount of reverb. See
FOLDBACK REVERB section on page 15 for details on how to modify
reverb settings.
This mix of inputs now becomes the INPUT MIX for that pair of
outputs on the horizontal slider (crossfader). If just wanting to listen to
this mix, with none of the P/BACK MIX signal (tracks from sequencer),
then ensure that the slider is in the extreme left position. Moving the
slider to the right will introduce small amounts of P/BACK MIX until
the slider is in the central position, when equal amount of both signals
will be selected. Moving the slider to the right will then decrease the
INPUT MIX gradually until only the P/BACK MIX is heard when the
slider is in the extreme right position.
The P/BACK MIX will be the generic mix selected in the
BALANCING TRACKS FROM THE SEQUENCER/ RECORDING
PLATFORM section (the faders in the top right of the Main
Application window) unless the S/W custom mix button below the
slider is active, in which case it s independent of these S/W faders.The
two custom mix buttons below the slider allow a custom mix of tracks
1-10 from the sequencer/recording software to be created for that
pair of outputs, rather than using the generic mix created with the five
S/W faders.This allows the engineer to create a unique foldback mix
of the tracks coming from the sequencer for even the most fussy
artist, without having to change the mix set within the sequencer.
Pressing the large custom mix button launches the S/W custom
mix window.
This window features five faders which look identical to those in the
top right of the Main Application window, representing the levels of
S/W tracks 1-10 (outputs 1-10 coming from the recording
software/sequencer).The faders have the same gain relationship to the
software as those in the Main Application Window, meaning that if the
faders are set to 0dB (maximum) then the levels of tracks 1-10 will
equal those currently set in the recording software/sequencer. When
this custom mix window is launched the custom mix on/off button
(smaller button) will illuminate to signify that the custom mix is active.
This means that the custom mix set within this window will become
the P/BACK MIX for whatever stereo output is being modified, NOT
the mix set by the faders in the top right of the Main Application
window. If wishing to revert back to the mix set by the faders in the
Main Application window instead then simply press the smaller
custom mix on/off button to deactivate. In the same way as the inputs
custom mix button above, the currently selected playback mix will be
permanently displayed in reduced format in the custom mix window
launch button so that the mix is always visible, even when the custom
mix window is closed.
The bottom of each set of stereo output controls features a dial for
setting the level (all except 9/10 - SPDIF) and a series of smaller
Фейдеры задают
уровень треков,
воспроизводимых
секвенсором

Содержание