Efco MZ 2030 [23/56] Spuštění пуcк rozruch

Efco MZ 2030 [23/56] Spuštění пуcк rozruch
79
Česky Pуccкий Polski
SPUŠTĚNÍ ПУCК ROZRUCH
Nádrž na olej
Hladina oleje
VAROVÁNÍ: Provoz motoru s nedostatečným
množstvím oleje může způsobit vážné poškození
motoru. Hladinu oleje kontrolujte vždy se
zastaveným motorem.
1. Odstraňte uzávěr plnicího otvoru oleje (A, obr. 25) a
zkontrolujte hladinu oleje: měla by dosahovat k horní části
hrdla plnicího otvoru oleje (B).
2. Pokud je hladina nízká, doplňte hrdlo plnicího otvoru oleje
(C, obr. 26) až k hornímu okraji doporučeným olejem.
Olej přilévejte pomalu, aby nepřetekl, protože nádrž na olej
má malý objem.
Každých 10 h zkontrolujte hladinu oleje, a jestliže motor běžel
více než 10 h nepřetržitě, doplňte olej k hornímu okraji hrdla
plnicího otvoru.
Používejte prvotřídní kvalitní motorový olej pro čtyřdobé
motory, nebo rovnocenný vysoce detergentní olej s
certi kátem splnění či překročení požadavků automobilového
výrobce z USA servisní klasifikace SG, SF. Motorové oleje
klasifikováné jako SG, SF mají toto označení na nádobě.
SAE10W-30 (obr. 27) se doporučuje pro obecné použití za
všech teplot.
VAROVÁNÍ: Použití nedetergentních olejů nebo olejů
pro dvoudobé motory by mohlo zkrátit životnost
motoru.
Doporučený provozní rozsah tohoto motoru je -5 °C až 40 °C.
Масляный бак двигателя
Уровень масла в двигателе
ПРЕДОСТЕРЕЖЕНИЕ: Эксплуатация двигателя
с недостаточным количеством масла может
привести к его выходу из строя. Проверяйте
уровень масла при выключенном двигателе,
установленном на ровной поверхности.
1. Снимите крышку масляного бака (A, Рис. 25) и
проконтролируйте уровень масла: он должен доходить
до верха горловины масляного бака (B).
2. Если уровень масла окажется низким, долейте
масла рекомендованного типа до верха (C, Рис. 26)
горловины масляного бака.
Доливайте масло осторожно во избежание его
проливания, т.к. объем масляного бака двигателя очень
небольшой.
Каждые 10 часов проверяйте уровень масла в двигателе и
доливайте его до верха горловины масляного бака, если
двигатель работал более 10 часов подряд.
Используйте детергентное высококачественное моторное
масло (или эквивалентное) для 4-тактных двигателей,
соответствующее классификации SG, SF по стандартам
американских автомобилестроителей. Моторные масла,
имеющие классификацию SG, SF, имеют соответствующее
обозначение на емкости. SAE10W-30 (Рис. 27)
рекомендуется в качестве масла общего назначения для
всех температур.
ПРЕДОСТЕРЕЖЕНИЕ: Использование
недетергентного масла или масла для 2-тактных
двигателей может повлечь за собой сокращение
срока службы двигателя.
Рекомендуемый диапазон температур для данного
двигателя составляет от 5 °C до 40 °C.
Zbiornik oleju silnikowego
Poziom oleju silnikowego
PRZESTROGA: Uruchomienie silnika przy
niewystarczającej ilości oleju może spowodow
poważne uszkodzenie silnika. Należy skontrolować
silnik, gdy jest wyłączony, na poziomym podłożu.
1. Zdjąć korek wlewu oleju (A, rys. 25) i sprawdzić poziom
oleju: powinien dochodzić do górnej części szyjki wlewu
(B).
2. Jeśli poziom jest zbyt niski, dopełnić zalecanym typem
oleju do szczytu (C, rys. 26) szyjki wlewu.
Olej silnikowy należy dolewać powoli w celu uniknięcia
przelania, ponieważ pojemność zbiornika oleju jest
niewielka.
Jeśli silnik pracuje bez przerwy przez ponad 10 godzin, należy
co 10 godzin sprawdzać poziom oleju silnikowego i uzupełniać
go, aby dochodził do szczytu szyjki wlewu.
Należy stosować olej do silników czterosuwowych  rmy Efco,
lub inny wysokiej jakości olej silnikowy z atestem, o wysokiej
zawartości detergentów, spełniający lub przekraczający
amerykańskie normy SAE dotyczące klas jakości SG i SF. Oleje
silnikowe zaklasy kowane jako SG/SF mają odpowiednie
oznaczenia na pojemnikach. Olej SAE10W-30 (rys. 27) jest
zalecany do użytku ogólnego, we wszystkich temperaturach.
PRZESTROGA: Stosowanie oleju bez detergentów
lub oleju do silników dwusuwowych może skrócić
żywotność silnika.
Zalecany zakres temperatur pracy dla tego silnika to 5°C do
40°C.

Содержание

Скачать