Efco MT 2600(24235) [33/40] Konserwacja

Efco MT 2600(24235) [33/40] Konserwacja
73
53 54 55 56
Česky
Pуccкий Polski
ÚDRÎBA
ТЕХНИЧЕCКOЕ OБCЛУЖИВAНИЕ
KONSERWACJA
UPOZORNùNÍ - Pfii údrÏbov˘ch pracích vÏdy pouÏívejte
ochranné rukavice. ÚdrÏbu neprovádûjte, je-li motor
je‰tû tepl˘.
BROU·ENÍ ¤ETùZU
Dûlení fietûzu (obr. 51) je 1/4"x.050" (Carving) nebo 3/8”x.050”.
Pfii brou‰ení fietûzu pouÏívejte ochranné rukavice a kulat˘ pilník
Ø 4 mm (5/32”).
POZOR - Nemontujte fietûz 1/4” na fietûzku pro 3/8”
nebo naopak.
¤etûz vÏdy bruste z vnitfiní strany ostfií smûrem ven (obr. 50) s
ohledem na hodnoty uvedené na obr. 51.
¤ezné ãlánky fietûzu musí mít po nabrou‰ení stejnou ‰ífiku a
délku.
UPOZORNùNÍ - ¤etûz je nutné nabrousit vÏdy, kdyÏ
zjistíte, Ïe piliny jsou tak nepatrné jako pfii normálním
pilování.
Pfii kaÏdém 3-4 brou‰ení je nutné zkontrolovat a pfiípadnû
obrousit omezovaã hloubky ploch˘m pilníkem a speciálním
pilníkem, které se dodávají jako volitelné vybavení; pak zakulaÈte
pfiední úhel (obr. 52).
POZOR - Správná v˘‰ka omezovaãe hloubky je stejnû
dÛleÏitá jako správné nabrou‰ení fietûzu.
LI·TA
Li‰ty s cívkou ve ‰piãce je nutné namazat mazivem pomocí
mazací stfiíkaãky (obr. 53).
Li‰tu pravidelnû kaÏd˘ch 8 hodin obracejte, aby se
opotfiebovávala stejnomûrnû.
DráÏku li‰ty a otvor mazání udrÏujte v ãistotû pomocí ‰krabky,
kterou si mÛÏete objednat (obr. 54).
Kontrolujte, zda jsou vodítka li‰ty rovnobûÏná, a je-li to nutné,
odstraÀujte boãní otfiepky ploch˘m pilníkem (obr. 55).
UPOZORNùNÍ - Nikdy nenasazujte nov˘ fietûz na
opotfiebovanou fietûzku (obr. 56).
ВНИМAНИЕ - Прoвoдя тeхничeскoe oбслуживaниe,
всeгдa нaдeвaйтe зaщитныe пeрчaтки. Нe прoвoдитe
кaких-либo oпeрaций, пoкa двигaтeль нe oстыл.
ЗAТOЧКA ЦЕПИ
Шaг цeпи (Рис. 51) сoстaвляeт 1/4"x.050" (Carving) или
3/8"x.050". Затачивать цепь следует круглым напильником
диаметром 4 mm, (5/32") обязательно надев защитные
перчатки.
ВНИМАНИЕ - Нельзя надевать цепь 1/4” на звездочку
3/8” и наоборот.
Всегда затачивайте зубья только движением напильника
наружу (рис. 50), соблюдая размеры, показанные на рис. 51.
После заточки все режущие кромки должны иметь
одинаковые ширину и длину.
ВНИМAНИЕ – Цeпь слeдуeт зaтaчивaть кaждый рaз,
кoгдa Вы увидитe, чтo oнa нaчинaeт дaвaть мeлкиe
oпилки.
Пoслe кaждых 3-4 зaтoчeк слeдуeт кoнтрoлирoвaть и при
нeoбхoдимoсти стaчивaть oгрaничитeль глубины, пoльзуясь
для этoгo плoским нaпильникoм и спeциaльным нaпильникoм,
пoстaвляeмым в кaчeствe oпции, пoслe чeгo слeдуeт
скруглить пeрeдний угoл (Рис.52).
ВНИМAНИЕ – Прaвильнaя рeгулирoвкa oгрaничитeля
глубины стoль жe вaжнa, кaк и прaвильнaя зaтoчкa
цeпи.
ШИНA
Нaпрaвляющую шину, с рaспoлoжeннoй нa кoнцe звeздoчкoй,
слeдуeт смaзывaть, испoльзуя шприц-мaслeнку (Рис. 53).
Шину слeдуeт пeрeвoрaчивaть кaждыe 8 чaсoв рaбoты, чтoбы
oбeспeчить рaвнoмeрный изнoс (Рис. 43).
Cлeдитe зa чистoтoй пaзa шины и смaзoчнoгo oтвeрстия,
прoчищaйтe их спeциaльным скрeбкoм, пoстaвляeмым в
кaчeствe oпции (Рис. 54).
Прoвeряйтe, чтoбы нaпрaвляющиe шины были пaрaллeльными
и, при нeoбхoдимoсти, удaляйтe бoкoвыe зaусeнцы плoским
нaпильникoм (Рис.55).
ВНИМAНИЕ: Никoгдa нe нaдeвaйтe нoвую цeпь нa
изнoшeнную звeздoчку (рис. 56).
UWAGA - Podczas wykonywania czynnoÊci konserwacyjnych
nale˝y zawsze zak∏adaç r´kawice ochronne. Nie wykonywaç
konserwacji, kiedy silnik jest rozgrzany.
OSTRZENIE ¸A¡CUCHA
Skok ∏aƒcucha (Rys. 51) wynosi 1/4"x.050" (Carving) - 3/8"x.050".
W r´kawicach ochronnych naostrzyç ∏aƒcuch przy pomocy pilnika
okràg∏ego o Êrednicy
Ø 4 mm (5/32
").
UWAGA – Nie zak∏adaç ∏aƒcucha 1/4” na ko∏o z´bate 3/8” i na
odwrót.
Zawsze ostrzyç ∏aƒcuch od wewnàtrz w kierunku zewn´trznym kraw´dzi
tnàcej (Rys. 50) zachowujàc wartoÊci podane na Rys. 51.
Wszystkie ogniwa tnàce po naostrzeniu powinny mieç takà samà
szerokoÊç i d∏ugoÊç.
UWAGA - ¸aƒcuch nale˝y ostrzyç zawsze, gdy zauwa˝y si´,
˝e podczas ci´cia pojawia si´ drobny py∏ drzewny .
Co 3-4 ostrzenia, nale˝y sprawdziç i ewentualnie opi∏owaç ograniczniki
g∏´bokoÊci, pos∏ugujàc si´ pilnikiem p∏askim oraz specjalnym szablonem,
które dostarczane sà jako wyposa˝enie dodatkowe, a nast´pnie nale˝y
zaokràgliç kraw´dê przednià ogranicznika (Rys. 52).
UWAGA- Prawid∏owa regulacja ogranicznika g∏´bokoÊci jest
równie wa˝na jak prawid∏owe naostrzenie ∏aƒcucha.
PROWADNICA
Prowadnice, posiadajàce na koƒcu z´batk´, powinny byç smarowane
smarem przy u˝yciu smarownicy (Rys.53).
Prowadnic´ nale˝y obracaç co 8 godzin pracy, aby zu˝ywa∏a si´
równomiernie.
Utrzymywaç w czystoÊci rowek prowadnicy i otwór smarowania za
pomocà skrobaka (Rys. 54).
Sprawdzaç, czy p∏aszczyzny rowka prowadnicy sà równoleg∏e i jeÊli
trzeba, usunàç zadziory boczne za pomocà p∏askiego pilnika (Rys. 55).
UWAGA - Nigdy nie nak∏adaç nowego ∏aƒcucha na zu˝yty
pierÊcieƒ nap´dowy (Rys. 56).

Содержание

Русский Cesky ÙDRZBA 51 je 1 4 x 050 Carving nebo 3 8 x 050 pouzivejte ochranné rukavice a kulaty pilnik POZOR Nemontujte nebo naopak fetéz 1 4 na fetézku Retéz vzdy bruste z vnitfni strany ostfi smérem ohledem na hodnoty uvedené na obr 51 Rezné clànky fetézu musi mit po nabrouseni délku Д UPOZORNÉNÌ Retéz zjistite ze piliny jsou pilovani je tak KONSERWACJA ТЕХНИЧЕСКОЕ ОБСЛУЖИВАНИЕ UPOZORNÉNÌPfi udrzbovych pracich vzdy pouzivejte ochranné rukavice Ùdrzbu neprovàdéjte je li motor jesté teply BROUSENI RETÉZU Déleni fetézu obr Pfi brouseni fetézu 0 4 mm 5 32 Po I ski ven pro obr stejnou 3 8 50 sifku s a nutné nabrousit vzdy kdyz nepatrné jako pfi normalnim Pfi kazdém 3 4 brouseni je nutné zkontrolovat a pfipadné obrousit omezovac hloubky plochym pilnikem a specialnim pilnikem které se dodàvaji jako volitelné vybaveni pak zakulafte pfedni ùhel obr 52 POZOR Spràvnà vyska omezovace dùlezità jako spràvné nabrouseni fetézu hloubky je Д всегда ВНИМАНИЕ надевайте Проводя техническое обслуживание защитные перчатки Не проводите каких либо операций пока двигатель не остыл UWAGAPodczas wykonywaniaczynnosci konserwacyjnych nalezy zawsze zaktadac rqkawice ochronne Nie wykonywac konserwacji kiedy silnik jest rozgrzany ЗАТОЧКА ЦЕПИ Шаг цепи Рис 51 составляет 1 4 х 050 Carving или 3 8 х 050 Затачивать цепь следует круглым напильником диаметром 4 mm 5 32 обязательно надев защитные перчатки OSTRZENIE LANCUCHA Skok lahcucha Rys 51 wynosi 1 4 x 050 Carving 3 8 x 050 W rqkawicach ochronnych naostrzyc taricuch przy pomocy okrqgtego о srednicy О 4 mm 5 32 к Д ВНИМАНИЕ Нельзя 3 8 и наоборот надевать цепь 1 4 на звездочку Всегда затачивайте зубья только движением напильника наружу рис 50 соблюдая размеры показанные на рис 51 После заточки все режущие кромки должны иметь одинаковые ширину и длину Д ВНИМАНИЕ Цепь следует когда Вы увидите что она опилки затачивать каждый раз начинает давать мелкие После каждых 3 4 заточек следует контролировать и при необходимости стачивать ограничитель глубины пользуясь для этого плоским напильником и специальным напильником поставляемым в качестве опции после чего следует скруглить передний угол Рис 52 А stejné ВНИМАНИЕ глубины цепи столь Правильная регулировка ограничителя же важна как и правильная заточка pilnika UWAGA Nie zaktadac taricucha 1 4 na koto zqbate 3 8 i na odwrot Zawsze ostrzyc taricuch od wewnqtrz w kierunku zewn trznym krawqdzi tnqcej Rys 50 zachowujqc wartosci podane na Rys 51 Wszystkie ogniwa tnqce po naostrzeniu powinny miec takq samq szerokosc i dtugosc Д UWAGA taricuch nalezy ostrzyc zawsze gdy zauwazy siq ze podczas ciccia pojawia siq drobny pyt drzewny Co 3 4 ostrzenia nalezy sprawdzic I ewentualnie opitowac ogranicznikl gtqbokosci poslugujqc siq pilnikiem ptaskim oraz specjalnym szablonem które dostarczane sq jako wyposazenie dodatkowe a nastqpnie nalezy zaokrqglic krawqdz przedniq ogranicznika Rys 52 A UWAGA Prawidtowa regulacja ogranicznika gtqbokosci równie wazna jak prawidtowe naostrzenie taricucha jest LISTA Listy s civkou ve spicce je nutné namazat mazivem pomoci mazaci stfikacky obr 53 Listu pravidelné kazdych 8 hodin obracejte aby se opotfebovàvala stejnomérné Dràzku listy a otvor mazàni udrzujte v cistoté pomoci skrabky kterou si mùzete objednat obr 54 Kontrolujte zda jsou voditka listy rovnobéznà a je li to nutné odstranujte bocni otfepky plochym pilnikem obr 55 ШИНА Направляющую шину с расположенной на конце звездочкой следует смазывать используя шприц масленку Рис 53 Шину следует переворачивать каждые 8 часов работы чтобы обеспечить равномерный износ Рис 43 Следите за чистотой паза шины и смазочного отверстия прочищайте их специальным скребком поставляемым в качестве опции Рис 54 Проверяйте чтобы направляющие шины были параллельными и при необходимости удаляйте боковые заусенцы плоским напильником Рис 55 PROWADNICA Prowadnice posiadajqce na koricu zqbatkq powinny bye smarowane smarem przy uzyciusmarownicy Rys 53 Prowadnicq nalezy obracac co 8 godzin pracy aby zuzywata siq równomiemie Utrzymywac w czystosci rowek prowadnicy I otwór smarowania za pomocq skrobaka Rys 54 Sprawdzac czy ptaszczyzny rowka prowadnicy sq równolegte i jesli trzeba usunqc zadziory boezne za pomocq ptaskiego pilnika Rys 55 A UPOZORNÉNÌ Nikdy nenasazujte novy fetéz na Д Д opotrebovanou fetézku obr 56 ВНИМАНИЕ Никогда не надевайте изношенную звездочку рис 56 новую цепь на UWAGA Nigdy nie naktadac nowego taricucha na zuzyty pierscieri napqdowy Rys 56 73

Скачать